بالانس لاستیک خودرو

بالانس لاستیک خودرو , بالانس چرخ خودرو :

 

بالانس یا هم تراز سازی لاستیک ها، یکی از سرویس‌هایی است که انجام آن در بازدیدهای دوره‌ای تایر ضروری می باشد. این امر همواره توسط تولید کنندگان لاستیک و همچنین تولید کنندگان خودرو به منظور افزایش و بهینه سازی عملکرد لاستیک در طول مدت زمان استفاده خودرو از لاستیک میباشد.

بالانس چرخها از توزیع یکسان وزن خودرو بر روی پهنای لاستیک، سبب سایش یکسان، عملکرد بهتر در سرعت‌های بالا، افزایش طول عمر لاستیک، و نرمی و فرمان پذیری بهتر میشود. همچنین این نکته حائز اهمیت است که بالانس لاستیک خودرو با میزان فرمان متفاوت است.

در طول استفاده از خودرو و با گذر زمان و سایش لاستیک، همچنین ضربات جاده‌ای وارد شده به لاستیک که سب آسیب به رینگ و جابه‌جایی بالانس و تعادل لاستیک و رینگ میشود، رعایت این نکته ضروری است که به صورت دوره‌ای برای افزایش عمر و عملکرد بهتر لاستیک، چرخها بالانس شوند.

باید در نظر داشت که بالانس نبودن چرخها برای مدت زمان طولانی سبب آسیب به سیستم تعلیق و جلوندی خودرو شده که در این هنگام راننده متحمل هزینه‌هایی سنگین تر از بالانس دوره‌ای لاستیک خودرو خود میشود.

بالانس چرخ‌ها مخصوصاً برای خودروهای امروزی که وزن کمتری نسبت به خودرو های قدیمی تر دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین در خودروهایی که از لاستیک های ران‌ فلت و یا ضد پنچری استفاده میکنند، بالانس زودهنگام تمامی چرخها امری ضروری میباشد. اتومبیل‌هایی همچون، بی ام و، بنز، پورشه، ولوو، مازراتی، شورلت و … که به دلیل استفاده از لاستیک ران فلت در خودرو، دارای سیستم تعلیق نرم و با انعطاف بالا میباشند، در صورت بالانس نبودن تایرها، آسیب جدی به سیستم تعلیقشان وارد خواهد شد.

توصیه کارشناسان بازار لاستیک به رانندگان گرامی این است که حتی‌آلامکان کمتر از هر ده هزار کیلومتر کارکرد با خودرو، لاستیک‌های خودروشان را بالانس نموده و از سایش یکسان تمامی لاستیک‌ها، در هر دو محور خودرو مطمئن شوند. در صورت عدم یکسان بودن سایش در پهنای لاستیک، بهتر است دلایل امر را از کارشناسان سوال کنند. کارشناسان بازار لاستیک آماده ارائه هرگونه راهنمایی در این خصوص به مصرف‌کنندگان محترم میباشند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *