Tire Technology International

هشتمین مراسم Tire Technology International که امسال در شهر هانوفر آلمان برگذار شد …

امسال برای هشتمین مرتبه مراسم Tire Technology International در شهرهانوفر آلمان برگزار شد که جوائز آن در ۶ دسته مختلف به برندگان اهدا گردید. این جوائز که عمدتا براساس معیار نوآوری و کیفیت در محصولات شرکت های سازنده تایر اعطا می شود.

۱- جایزه سال در زمینه تکنولوژی تایر به شرکت نوکیان تایر Nokian Tire  فنلاند:

ساخت لاستیک زمستانه جدید به نام Hakkapeliitta R2 که بیشترین تاثیر در کنترل انرژی مصرفی را در صنایع نیرو محرکه داشته است . این تایر در سری جدید BMW i3 الکتریکی بطور گسترده از کارخانه سازنده استفاده شده است و با قابلیت هایی نظیر مقاومت غلطشی بسیار پایین توانسته نزدیک ترین رقیب خود یعنی تایر Cross climate شرکت Michelin را شکست دهد.

۲- جایزه  سال کارخانه تولید تایر به شرکت بریجستون Bridgestone ژاپن :

بریجستون بزرگ ترین کارخانه تولید تایر در  دنیا طی سال گذشته بودجه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار هزینه صرف ساخت و طبقه بندی مجدد واحد تحقیق و توسعه R&D و در همین راستا ساخت کارخانه تولید تایرهای منحصر به فردی به نام first passenger Tire نموده است . این کارخانه در کشور تایلند ساخت شده و لاستیک هایی ۱۰۰% طبیعی را تولید می کند. از همان مراحل اولیه ساخت تایر که تولید کائوچو است با کاشت درختان کائوچو در جنگل این کارخانه تا مرحله آخر روند تولید طبیعی این محصولات تحت نظر می باشد.

مدیر تولید بریجستون در مراسم اهدا جوائز گفت : همه کارکنان بریجستون از دریافت این نشان مفتخر می باشند و بخش نوآوری و تحقیق و توسعه این کارخانه قلب تپنده فعالیت های آن است که آینده این کارخانه بزرگ را تضمین می کند

۳- جایزه سال در زمینه نوآوری  به شرکت Kobe steel جهت ساخت میکسر برای تهیه مخلوطهای سیلیکا در صنایع (silica-rich compounds)

 

۴- جایزه سال در زمینه دستاوردهای محیط زیست به شرکت بازیافت لاستیک Aqua jet  برای اختراع دستگاهی جدید جهت بازیافت انواع لاستیک توسط فشار فوق قوی آب

 

۵- نشان یک عمر تحقیق و فعالیت  در زمینه طول عمر محصولات لاستیکی به پروفسور Jacques Noordermeer

استاد دانشگاه Twente هلند در گرایش تکنولوژی الاستومر که نزدیک به ۲۰ سال بر روی افزایش طول عمر  مواد لاستیکی تحقیق نموده و نقش موثری در دستاوردهایی همچون لاستیک های سبز (green tire) و تایرهای ذخیره کننده انرژی (energy saver tire)  ایفا نموده است.

۶- نشان برگزیده محقق جوان امسال به Gregory Smith تعلق گرفت، به پاس تحقیق وی در زمینه GS2MF، ایده تایر هایی جادویی و دارای رویه تخت!

 

بازار لاستیک ایرانیان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *